Saturday, July 18, 2009

beli lauk

arini saya n hubby prg pasar tani d kajang prima...dah lama tak ke pasar..coz terllau rajin masak d kedai...so mlm semlam saya teringat lah hari sabtu ade pasar tani..so pagi ni saya pun ajak lah hubby g pasar tani untuk menjenguk2 lauk n sayur2 yg saya berkenan...tp kan...my hubby memang suka mkn lauk daging...so saya pon belilah daging n tulang rusuk untuk di buat sop..ade jugaklah beli ikan n sedikit sayur...seronoknye beli lauk di pasar tani kerana lauk2nye segar2..tp yg tak seronoknya..harga agak melambung lah sedikit..ade beza sekiranya beli lauk di pasar biase or kedai2 biase..tp tak apelah...sesekali beli lauk di pasar tani..sesekalai di pasar borong...sesekali di kedai biase..saje nak berjalan...
saya ni kalau beli lauk yg best2...teringat kat ank sulong n mennatu saya yg di johor tuuu...sebab mereka suka mkn2..tp jauh pulak nak di hantarkan lauk2 yg dah di masak...ape nak buat...tak pe lah...mereka masaklah sendiri...menantu saya pon pandai masak...terasa juga lah masakkannye....alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment