Tuesday, August 4, 2009

BERBEKAM

Darah kotor di kepala telah di sedut keluar

Tanda merah selepas berbekam

Ahad bersamaan 2/8/09 saya dan anak gadis saya telah mendapatkan rawatan bekam di pusat rawatan Nurul Iman di batu 9 Ceras..uiihhh...best tau berbekam nii...selepas berbekam..ngantukkk...tidur pun sedap..

Anak gadis saya berbekam di kepala kerana ada masaalah migraine..sebulan yang lepas anak saya berbekam di kepala dan di dapati sakit kepalanya telah hilang..maka seronok lah anak gadis saya tu..teruja nak bekam lagi dan botakkan kepala lagi..botak sikit je tauuuuu...untuk 1 cup jee..


Saya pula telah berbekam di wajah..bukan ape..teruja melihatkan anak gadis besan saya yang dulunya ada jerawat agak banyak juga lah..tetapi sekarang dah hilang dan kulit wajahnya jadi bersih..saya tanya lah anak besan saya tu.."kak DE (panggilan dalam family) pakai apa..jerawat dah tak ada lagi..dia kate.."K De buat bekam je kat muka ni..pastu sapu minyak but but HPA"..

Teruja dengan itu..maka saya pun minta wajah saya di bekam..mana tau kalau kalau ada darah yang kotor menyebabkan kulit kita nampak kusam tu boleh cerah dan berseri pula..CEEWAAHH....dari kita pakai produk pemutih yang boleh mendatangkan mudarat...lebih baik kita amalkan apa yang RASULULLAH suruh...


BERBEKAM ITU SUNNAH..


Sekiranya rakan rakan blog berminat untuk mendapatkan rawatan bekam ini boleh lah layari blog DE IEMAN..Ada maklumat tentang berbekam di dalamnya. dan boleh buat janji temu dengannya.


Best tau berbekam nii..ngantukk..tidur lena sangat sangat..Insyallah tanda merah tu akan hilang dalam beberapa hari..tapi kannnnnnn..mama kiter buat tak tau jeee..keluar juga g kemana mana..Orang pandang pun pelik gak..nape lah dgn wajah mama kiter ni..

Hahaha..selepas balik dari berbekam tuu..hubby terperanjat..dia tanyee.."kenapa dengan muka ni?" hahahaha...hubby cakap..nanti tak pasal pasal pulak orang ingatkan isteri dia kena dera..anak anak pun gelak juga..tp sekarang dah pudar dah bekas bekam tuu..hubby kembali dari out station nanti..kira dah tak ade bekas lah di wajahku..

Kak Mimiee..marilah join bekam nii..bagus tau..lebih lebih lagi pada orang yang ada resdung..

10 comments:

  1. takut lak say tgk muke awk tu hah.......seram hehehe.
    Saya nk kena tnye bg ck dulu kalau die bg br leh wat ....sy alhamdulillah lah tkde jerawat lah pulak.tp nti lah insyaallah nk try wat kat kepala tu ........tp tang botak tu yg sy takut tu.......hahahah sakit tak ta mase die guris2 dgn pisau tu.......hish ngeri lak saya ni hah......

    ReplyDelete
  2. huhuhu..memang berbaloi2 kalo bekam ni...
    lgpn bekam kan sunat...

    ReplyDelete
  3. tak sakit lah k mimie oii..mana ada pakai pisau..just pakai jarum jee...

    tak terasa langsung..best tauuu

    ReplyDelete
  4. dah cuba dah, memang tak sakit... dulu hubby dah buat... tapi org tuu caj giler2.. meradang hubby...

    ReplyDelete
  5. sbb dule sy ade tgk suami sy berbekam mase tu dkt dgn pasar borong klang........dh lame lah.Die toreh pakai razor blade klu tk silap saya kate ck abng saya lah......pastu mase dh abis tu balik sy tgkkan bnyk kesan toreh2 tu.........tu yg takut tu.

    ok2 ape2 pun nk tnye bape bayaran utk wat bekam ni.........

    ReplyDelete
  6. sakit x?
    ms bekam tu ap rasany?

    ReplyDelete
  7. kat pusat rwtn holistik nuruliman...kami gne
    lancet je yg utk cek kencing manis tu..
    so rse cm ggt semut jek..gmbr lancet+jarum
    tu ade dlm blog de ieman..cas pun x mahal..
    1 point bekam RM10(3kali sedutan darah)...
    memang berbaloi2..

    ReplyDelete
  8. Terima kasih kerana sudi jadi tetamu blog chekdee.

    Wah teruja juga nak tahu cam mana hasil berbekam di muka mama...... nanti tolonglah pastekan photo selepas seminggu berbekam.....

    ReplyDelete
  9. terima kasih chekdee kerana sudi kunjung ziarah kembali..

    Ok..insyallah akan mama usahakan untuk uploadkan gambar seminggu selepas berbekam ni..

    Muka mama ni ada sedikit jeragat yang tumpang singgah..huhuhu..harap2 pas berbekam ni boleh mengurang n mencerahkan jeragat tuu..

    jika ada perubahan..jom kita sama sama layan berbekam ni..kesihatan dapat..pahala pun dapat..

    ReplyDelete
  10. alhmdulillah..dgn bekam kat kepala tu..magrain lama dah tak menyerang..kalau dulu..bila kena siap leh hantok kepala kat dinding ooo...boleh cuba..insyAllah...penyakit bnyak leh sembut..

    ReplyDelete