Wednesday, August 12, 2009

BERITA DARI HARIAN METRO

Baru sebentar mama kiter melayari paper harian metro di internet..sememangnya mama kiter tidak membeli paper pada setiap hari..cuma hujung minggu sahaja..itupun diatas permintaan anak anak mama kiter..Kebiasaannya setiap hari cukuplah sekadar melayari melalui internet sahaja..Dunia dah canggih dan buat apa nak buang duit..betul tak? Melalui internet..segala maklumat kita boleh dapat, sekiranya rajin mencari..Dah bayar bil streamyx berpuluh ringgit setiap bulan..ha gunakan lah selagi terdaya..

Cuba kita hitung duit yang kita keluarkan setiap hari untuk membeli paper dan darabkan setiap bulan..banyak tuuu..bayar bil internet sebulan, macam macam maklumat tanpa sempadan yang kita dapat..duit yang di sediakan untuk beli paper, kita belikan buku buku ilmuan untuk kegunaan anak anak dan juga lebih molek kita sedekahkan di jalan ALLAH..Sorii..beri kuliah pula mama kiter ye.. Harap harap rakan di alam maya tidak lah marah, cuma terpanggil untuk menyampaikan walaupun sepotong ayat..

Ok, berbalik pada cerita yang mama kiter layan dalam paper harian metro hari ini..yang tajuknya ialah."toreh anu kawan." Terkedu mama kiter membaca tajuk itu..selepas itu baru layan apa cerita sebenarnya yang di paparkan..Aduhhh..mama kiter rasa nyilu, sedih, marah dan bermacam macam lagi perasaan yang menyesakkan dada dan berputar putar otak mama kiter memikirkan..apa nak jadi dengan anak anak zaman ini..

Kerana duit 50 sen, seorang rakan class yang tiada mata hati sanggup menoreh anu kawannya sehingga mendatangkan cedera yang serius..Bukan banyak pun duit yang di minta.hanya 50 sen..mungkin anak yang tak punya mata hati ini baru baru nak belajar jadi samseng ataupun along agaknya..Isshh, NA'UZUBILLAH..semoga ALLAH peliharalah anak anak dan zuriat keturunan mama kiter dari menjadi orang orang yang di murkai ALLAH..AMIN..

Lebih malang lagi, mengikut cerita bapa anak yang malang ini..kebetulan si ibu kepada anak yang tiada mata hati ini ada di sekolah, malah di panggil untuk berbincang..tetapi si ibu hanya mendiamkan diri..mungkin terkejut dan tak sangka anak kesayangannya bekelakuan seperti samseng sehingga tidak tahu nak berkata apa. Paling tidak, pada hemat mama kiter, mohon lah maaf bagi pihak anak dan tawarkan diri untuk membawa anak yang cedera ke hospital yang berhampiran..tanggunglah kos rawatan yang di kenakan kepada keluarga yang cedera..Sekiranya mampu..kalau tidak mampu..mohon maaf pun sudah memadai..

Jadi kepada rakan rakan alam maya, sekiranya ingin mengetahui cerita lanjut tentang kes toreh anu kawan..silalah layari harian metro..kalau nak beli paper juga...mama kiter tak marah pun..beli lahhh..

SEE THE PICTURE!!!



Apa salah anak kecil ini?


4 comments:

  1. kalau xmenyinggah kt sini idah
    pun xtau citernie..heee

    lom on9 metro lagi..:)

    ReplyDelete
  2. hish hai ape lak punye manusia berhati binatang tu........klu ye pun nak cederakan jgn lak kat ctu........

    ni msti dak giler nye keja ni......pasal duit 50 sen pun dak2 skang leh bertindak ganas .....

    nauzubillahimin zalik....ya allah pelihara lah anak2ku dari segala kejahatn dlm dunia ni....amin

    ReplyDelete
  3. ish...teruk tul...kecik2 dah perangai macam ni...kalo dah besar esok ntah jadi apa la....kalo tumbuk tu leh terima la lagi tapi ni toreh anu?ayarrrkkk...tempat produktiviti tu kawan....

    ReplyDelete
  4. lepas baca citer ni di metro... sy terus panggil ketiga2 anak lelaki saya dan nasihat jangan sampai jadi macam tu... ngeri dan ngilu...

    ReplyDelete