Tuesday, August 11, 2009

JULUNG JULUNG KALINYA

Buat julung julung kalinya mama kiter publishkan masakkan mama kiter semenjak blog mama kiter di bina. Bukannya mama kiter malas dan tak bijak memasak, tetapi mama kiter dengan penuh bangganya memberi peluang kepada rakan rakan blog mama kiter mempublishkan menu masakkan masing masing setiap hari..Dan mama kiter seronok melihat rakan rakan blog semuanya minat memasak dan rajin memasak..

Tiba tiba hari ini teruja pula mama kiter nak publishkan menu masakkan yang di oder oleh anak sulung mama kiter yang dah pun pulang ke Johor jam 3 petang yang lalu. Pada mulanya mama kiter hendak menjamu anak dan menantu mama dengan menu nasi ayam. Tetapi agaknya dah selalu sangat anak dan menantu mama kiter makan nasi ayam di rumahnya sendiri, maka dengan manjanya anak sulung mama bertanya.."mama nak masak apa harini?" sememangnya anak anak mama kiter suka bertanya setiap hari.."Mama nak masak apa harini?".

Mama kiter jawab lah..."mama masak nasi ayam, boleh tak?" Pada awalnya c abang anak mama kiter menjawab "ok,boleh je"..selang 10 minit bila mama kiter dah memulakan tugasan di dapor, c abang pun datang dan merengek minta menu di tukar."mama masak ayam masak merah lahh.."
Mama pun senyum dan menganggukkan kepala seraya berkata.."ok, abang nak makan lauk ayam masak merah ye..ha tak apa..mama masakkan..pergilah bersiap dan solat sekali..kejap lagi abang nak balik johor." Begitulah sayangnya semua ibu kepada anak anaknya..walaupun dah berkahwin..tetap ibu sediakan masakkan kegemaran untuk anak anak..Bahagia bila melihat anak anak mama makan dengan penuh selera..Mama luv u all..


Anak anak pula bagaimana? Adakah boleh buat sama seperti semua ibu lakukan terhadap anak anak..Semoga anak anak mama menjadi penyejuk hati mama dan abah bagi abg dan kakak, papa bagi baby dan boboy..bapa yang sama, tapi panggilan berlainan..nak tau mengapa? nanti mama kiter story di lain nukilan..Tungguuuuuuuu.......

LAYANNNNN dan ZASSSSSS ini picture!!!!!





Sup ayam bersama ubi kentang




Ayam masak merah



10 comments:

  1. amboiiiiiiiiii mama kiter julung2 kali yeeeeeeee masukkan gambar masakkan die.....syabaaaaas beta hahahah......

    cewaaaah dah maju setapak lagi ye ......hmmmm bkn setapak tapi bertapak-tapak..........wa caya lah....

    ReplyDelete
  2. salam...muda lagi dah ada menantu..alhamdulliahlah mcm tu..

    bila anak minta nak makan itu..nak makan ini..memang kita akan segera membuatnya..hendak-hendak mereka jarang ada rumah..

    ReplyDelete
  3. salam k mimie..majulah nita untuk blog..hahahaha..

    salam kak ina kl..tq ziarah blog mama kiter..Alhamdulillah syukur kepada ALLAH kerana memberi nikmat dan kesempatan kepada mama kiter untuk merasa menjadi ibu mertua di usia agak awal..semua itu susunan dan ketentuan dari ALLAH.

    Seronok tau bila kita ada menantu sebab bertambah lagilah ahli keluarga dan riuh jadi rumah kita..Insyallah tahun hadapan mama kiter terima seorang lagi menantu..lelaki pula..Semoga ALLAH memberi kesempatan kepada mama kiter..AMINN..

    Kak ina dah ada menantu ke?

    ReplyDelete
  4. salam.. wah ,,, bertuahnye menantu mama kiter ni tau , dpat mak mertua yg sporting gitu.
    sedapnya menu yg dipaparkan tu,buat ummi terliur je

    ReplyDelete
  5. salam.. sama pula menu dgn mama kiter tapi saya daging masak merah hihi..

    ReplyDelete
  6. sedapnye..
    semalam anak idah pun wat permintaan yg sama,
    ayam masak merah..
    goten suka ayam masak merah..

    semestinya lah mama..
    idah kalau mak n abah datang umah
    idah mesti masak tok depa pulak..
    apa yg depa suka makan..

    jasa keduanya
    xternilai....

    sonokkan ma kalau dapat makan
    ramai2...

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah c-idah..semoga Allah merahmati c-idah dan ahli kluarga kerana meraikan kedua ibu bapa c-idah..Ciri ciri anak yang solehah tuu..

    First time mama pergi kerumah anak menantu mama di taman univ skudai..Alhamdulillah...sesampai sahaja mama di sana dalam jam hampir 1 pagi.. melangkah sahaja kaki kedalam rumah anak dan menantu...syahdu rasa hati apabila melihat telah terhidang air panas di ruang tamu..

    ke esokkan harinya..selepas solat subuh, mama kembali melelapkan mata kerana keletihan masih berbaki, apabila mama kembali mencelikkan mata..terpandang sarapan telah siap terhidang..Alhamdulillah..Allah anugerahkan kepada mama, anak dan menantu yang sangat sangat baik..

    Semoga Rumahtangga anak dan menantu mama di rahmati dan di berkati ALLAH..AMIN...

    ReplyDelete
  8. salam mama..
    sedapnya bau masakn mama tu..smpi ke kluang,johor ni...:D

    ayam msk merah tu.mmng pebret ank2 sy gak...dia orng pnggil aym sambal..he..

    tu la kasih ibu ye mama..sanggup wt ap saje demi anak2...brkorban tenaga..jiwa raga..harta&nyawa..
    semoga idup kita sama2 diberkati ALLAH hendakny...amin..

    ReplyDelete
  9. ayam masak merah..warna pon sgt merahh..nmpak maveles!!!meleleh dh air liur nii...srrrrrpp

    ReplyDelete
  10. alamak ma...syahdu la plak...klu de tetamu mmg kitaorg biase cam 2...klu x de org dtg...berdua jeks kat umah..alamatnye pas subuh smbg lelap balik la...bls dendam ari bekerja bgn awal..hiks...

    tghari kang bgn trs masak...mkn,mandi n gi jln2..cuci mata...hiks...
    alhamdulillah tuhan kurniakan hubby yg memahami...heret ke mane pun leh layan....
    :) (al maklum..istrinye shoppaholic)..

    ReplyDelete