Monday, August 3, 2009

Pokok limau purutku

Salam semua rakan rakan blog mama kiter...nak minta petua niii....ada ke sesiapa dia antara rakan rakan di alam maya ni yang tau petua bagaimana nak bagi pokok berbuah...jenuh dah mama kiter bagi baja..bercakap..pujuk dan last sekali marah dengan pokok limau purut ni..tak juga dia mau berbuah...Orang kate, bubuh baja buah..dah bubuh pun..orang kate, banyakkan bercakap dengan pokok tu..pujuk pujuklah dia supaya berbuah..dah bercakap pun..sampai jiran pandang pun dah macam sleck je mama kiter ni...

Orang kata, dah pujuk pun dia tak mau berbuah..marah dan ugut lah kate nak tebang pulak..dah mama kiter buat dahhhhhh...ishhhhhh..tak mau jugak dia berbuah..umur pokok ni lebih kurang 7 tahun dahh...daunnye lebat..buah tak pernah ade walau sebiji pun..berbunga pun tak pernah...
Mama kiter duk agak agak..pokok ni mandul kot...ada keeeee pokok mandulll...cuba cakapppp...ada ke pokok mandull..


Inilah pokok limau purut mama kitar yang agak agak mandul gitu

8 comments:

  1. hahahah mngkin pokok jantan kot sbb sy nye pokok lagi hah dlm pasu je pun berbuah.Cbe lah kawin kan die hahahah nk kena cari tok kadi lak nk nikah kan pokok tu....kuang3.

    ataupun die mabuk daun...sbb sy nye daun tk bnyk sbb tu die berbuah.....kan ade petua klu mabuk daun kena buang skt daun tu nk bg die berbunga....cbe lah ...

    ReplyDelete
  2. pokok 2 jantan kot ma..hahaha...
    ape la punye jawapan kan..hahah...

    ReplyDelete
  3. hah ma...cube petik yg kat area pucuk2 yg ade 2...maybe leh berbunga n berbuah...klu pokok lada kat umah 2..biase wat cam 2 then letak baja buah..berbuah la die kang...heh...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. mama kiter,pokok tu thn nafsu x nk kawin..

    xpn cuba kawin kn dia ngn pokok bunga kertas ke,bunga raya ke,bunga seri pagi ke,pokok nenas ke,serai ke..

    ataupun ngn pokok kelapa..mesti comel buah dia
    pokok KELAPA+LIMAU PURUT= POKOK PULAPA

    jgn biarkn dia jd anak dare tua

    selamat mencari jodoh

    ni anak mama kiter, DIYANA yg bg comment..

    hai mama apa khabar?sihat?masak ape?

    ReplyDelete
  6. hahahah hush dak diyana bijak2 benor lak die sejak2 nak kawin yeeeeeeee.nti ko....

    ReplyDelete
  7. mama....cuba try cantas dahan2 yg dah tua....then gembur2 kan tanah sekeliling pokok tu....baru letak baja...kalo nk baja yg berkualiti,jumpa saya kat pesta flora di presint 2,putrajaya...dari kul 3 sampai 10mlm...cari booth CCM ye....

    ReplyDelete