Friday, August 7, 2009

SI PINGGANG GENTING

Orang dulu dulu masa zaman mak mama kiter dan seangkatan sarimah..saloma..cikgu murni dan sewaktu dengannya memang mengidamkan pinggang yang ramping bak kerengga dan gitar M Syariff..so nereka mereka ni semua berlumba lumba lah bengkung pinggang mereka mereka ini dengan korset bagi orang yang berkemampuan..dan pakai bengkung yang panjang berjela jela bg orang yang tak mampu nak beli di zaman itu..Bengkung tu just beli kain belacu ikut kata mak mama kiter lah dan jahit sendiri..

Bila dah siap jahit..haaaaaa..ikat lah di pinggang tu seharian..jangan buka..bawak tidur..buka masa nak mandi je...waktu lain kena pakai..sampai separuh maut tuan badan kerana sesak nafas...Macam mana tak sesak nafas, kalau di ikat kuat kuat bengkung tuu..jika dalam pantang tak ape lah nak pakai bengkung tu..coz pakai sekejap je...paling lama 100 hari dan kebiasaannya 44 hari..cukuplah..


Bab nak merampingkan pinggang sampai jadi genting ni..aduii aiii..tak sangguplah mama kiter nak cuba cuba..kalau cuba sekarang pun, dah tak jalan dah..umur pun dah senja..kalau nak buat juga , kenalah buat masa zaman baru baru nak meningkat remaja hinggalah sekarang..baru lah dapat hasil yang menakjubkan..

Ada ke rakan rakan blog mama kiter yang pernah teringin ataupun lalui program untuk gentingkan pinggang ni..berjaya tak ikuti program tu..zaman sekarang ni mama kiter rasa rasa dah tak ada dah orang berminat nak ikat ikat bengkung ni..just pakai corset dah girdel je..itupun belum tentu dapat hasil yang memuaskan..

Kakak mama kiter bersungguh sungguh beli corset dan girdel jenama beutiful..(mahal bukan main lagi)..tak jugak ramping ramping pinggang dia..hahahaha.. cuma kakak mama kiter kate boleh kontrol makan je.. pas makan..kena buka corset tu perlahan lahan..mengah katanya...mak mama kiter tak terlibat lah dalam program merampingkan pinggang ni..mak mama kiter makan jamu buatan sendiri je..mengancam je mak mama kiter tuu..

Di sini mama kiter paparkan pinggang genting idaman wanita...betul ke? mama kiter tak ngidam punn....tak mauuu..tak mauuu..tak mauuu...


WAUU!! MACAM KERENGGA TUU!!

KALAH CIKGU MURNI HAJI BAKHIL

COMEL KAN!!!

TAHAN KE PINGGANG NI?

9 comments:

  1. Ya ALLAH...takutnya tengok pinggang orang tu. Macam senang nak patah je. Gerun saya tengok. Saya tengah fikir, kalau pinggang dia sehalus tu, then tulang pinggang dia besar mana? Hisshhhh...membahayakan.

    ReplyDelete
  2. mak oiiiiiiii halus nye pinggag dieeeeee....itu bkn genting lagi tu .....tu dh kire cam cacat seumur idup je......hahahah

    tgk pun takut ape lagi nak pegang....takut reput.hahahah

    hah yg awk ckp kakak awk tu sape .......k.teh or saya tuuuuuuu?

    ReplyDelete
  3. bile cakap pasal bengkong ni teringat mase sy baru melahirkan c aizat.Masa dlm pantang tu kan sy bg ck yg jaga.pastu die ikat barut utk saya pd sebelah mlam nye.punye lah ketat die ikat dari dada sampai ke perut .......sampai dh macam robot lak saya mase tu....hahaha.nak bngun pun kena tarik tegaaaaak je hahahah.kenangan lucu tu......

    ReplyDelete
  4. adddoooyaaaiii..lrt ke pinggang dia tu nk tampung yg kt ats tu..yg kt ats tu pn blh thn bsr gak size nye..pelik btul la org2 skrg ni..dah rupa jam pasir la i tgk..

    ReplyDelete
  5. hahhahha.....kan ucu dah kateeee......klu d bg percume pun program langsing bdn cam tu.....xde sape nakkk.....orang sakit otak je yg setuju sahut cabaran langsing cam tu ha....bayangkan dia tidur n bangaun dr katil mcm mane.....cuak orang sebelah gaknye kan...haiii...memacam lah ragam manusia ni...

    ReplyDelete
  6. xsakit ke wat mcm tu?ish3....manusia2...

    ReplyDelete
  7. betol ke pinggang die tuh? dasatnye!!!

    ReplyDelete
  8. 1)Kat mana lak buah pingang dier nyorok eeehh.. kekeke.
    2)Kalau budak kareta nie patah gak nie.
    3)dah macam jengglot pun ader!!
    4)ish2, kalau mcm nie, cuba bayangkan kalau mengandung.... terbawak tak agaknyer...

    Astarghfirullah!!!, dunia2

    ReplyDelete