Thursday, September 3, 2009

BERBUKA DI PENANG VILLAGE

Semalam hubby bawa mama kiter dan anak anak berbuka di Penang Village Restaurant terletak di Alamanda Putrajaya. Majlis berbuka anjuran Telekom Malaysia bersama jabatan kerajaan dan swasta yang menjadi pelanggan line internet untuk setiap jabatan. Hubby mama kiter bukan orang telekom ye..kebetulan jabatan tempat hubby bertugas menjadi pelanggan line internet TM.

Semasa kami tiba di lokasi, mama kiter lihat ramai tetamu yang telah menanti waktu berbuka. Memandangkan kawasan diluar restaurant telah dipenuhi oleh tetamu, maka mama kiter dan keluarga pun sepakat untuk masuk ke ruang dalam restaurant yang kelihatan amat romatik bertemankan cahaya lilin dan juga lampu yang agak samar samar cahayanya..terasa macam candle light dinner gitu, masaalahnya anak anak ikut pula..uishh kalau tidak..rasa macam sedang berdating pula..Kacau daun betul anak anak mama kiter nii..

Berbagai bagai menu yang di hidangkan untuk berbuka puasa, diantara yang mama kiter ingat sebahagiannya ialah, ikan kembung dan pari bakar bersama air asam, ulam ulaman dan kerabu bersama sambal belacan dan cincaluk, bbq kambing, daging masak hitam, ayam goreng pandan, sayur kangkung goreng belacan, nasi putih, nasi goreng cina, meehun tomyam, wantan, bbq kentang bersama sos mayonis, berbagai jenis puding, berbagai jenis kek, buah buahan, kurma, air laichikang, air oren dan air teh panas dan ada lagi yang mama kiter tidak pasti apa nama masakkannya.

Mama kiter tidak sempat snap gambar juadah berbuka oleh kerana mama kiter tidak mahu menggangu kelancaran para tetamu mengambil makanan. Jadi mama kiter hanya boleh sebut sahaja lah apa yang di hidangkan. Sememangnya perut mama kiter kecil sejak azali lagi, maka mama kiter tidak makan banyak, sekadar mengambil buah kurma, buah buahan segar, puding, meehun tomyam dan bbq kentang. Nasi dan lauk langsung tidak di jamah. Huhuhu..tak boleh masuk dahh..

Photo juadah tidak di ambil, tetapi photo kami sekeluarga ada untuk tatapan rakan rakan blog mama kiter. Jadi jangan buang masa, mari sama sama kita zasss
the photo..



Mama kiter N Hubby

Sudah mula berbuka puasa

Hubby suruh rasa air laichikang

Dah kenyang

Jelingan manja

Happy Family

Kakak N Abah

Baby N Papa

Sweet photo

9 comments:

  1. seronoknya berbuka di luar. last pergi buka dgn famili di alamanda 3 tahun lepas masa adik ipar mengandungkan anak ke 4..ehehehe. Semoga terus Ceria dan happy famili mama kiter.

    ReplyDelete
  2. salam mama Kita....

    selamat berkenalan yea..
    byk bisnes mama nmpknye..
    semoga dimurahkan rezeki ye mama...

    ReplyDelete
  3. amboiiiiiiii bkn main lagi jelingan manja tu menusuk kalbu tuuuuuuuu.....hahahah

    dia tk amik gambar juadah amik gmbo owang2 lak die yeeeeeeee.....tkpe2........happy family...

    ReplyDelete
  4. alahai romantik nya mama kiter , hai tak ajak ummi sekali nooooo

    ReplyDelete
  5. salam mama..sakan nyer bgambar...syok nyer bbuka diluar.bole deeja tumpang sekaki...

    ReplyDelete
  6. lenkali abgdin tumpang berbuka puasa sekali ye...hehehhe....

    ReplyDelete
  7. kak zue, orang jemput, kita pergi lah..rezeki jgn di tolak, maut jgn di cari..mama kiter juga doakan semuga kak zue juga bahagia bersama famili.

    jaja..aminn..mudah mudahan Allah luaskan dan permudahkan rezeki kita semua..salam perkenalan juga dari mama kiter.

    kak mimieloma..jelingan tu lah yang buat cik abang tak lena tidur kalau berjauhan..nak ambil gambar makanan tak mampu pula nak kacau orang lain yang sedang baratur..kesian kat orang..laparr..

    Ummi jauh lah..macam mana mama kiter nak ajak..lagipun mama kiter memenuhi undangan orang..sorii..hmm ummmi pun romantik juga..

    deeja..sebab tak boleh nak ambil gambar makanan, maka itulah mama hanya sempat ambil gambar family je..sorii tak dapat ajak deeja join..

    abg din kalau nak berbuka sekali..kena pergi Telekom sebab dia yang belanja kami..

    ReplyDelete
  8. mama....lama idah x kemari...
    uwaaaaaa...

    mama!!
    sal molek2 belaka anak2 mama tu...
    terpesona gitu!!
    tantek n hencem!!
    heeeeee...

    ReplyDelete
  9. C-Idah, Alhamdulillah..Syukur kepada ALLAH yang memberi kurniaan. Semuga cantik di luar, cantik jugalah isinya. Semuga kecantikkan di luar di hiasi dengan kecantikkan Iman dan Taqwa. Itu lebih indah, lebih bahagia dan lebih beruntung.

    ReplyDelete