Friday, September 4, 2009

MAK DAN BAPAK

Pabila mama kiter bertandang ke blog kak mimieloma pagi tadi, mama kiter dengar alunan lagu raya yang di dendangkan oleh M Nasir yang mengisahkan kerinduan dan memohon keampunan ibu dari seorang anak di pagi raya, tiba tiba mama kiter jadi sebak dan syahdu sekali. Rasa rindu terhadap mak dan bapak kembali menerjah hati mama kiter.

Tak sanggup mendengar hingga habis
lagu tersebut, mama kiter cepat cepat keluar dari blog kak mimieloma..pergi blog rakan yang lain pun ada dendangan lagu raya..aduhhh..menyentuh hati betulllll...Rasa macam tak boleh nak dengar lagu raya sebab sedih sangat sangat kerana mama kiter telah kehilangan kedua ibubapa..Bila raya tiba, terbayang wajah keriangan mak dan bapak menyambut kepulangan anak anak untuk beraya bersama. Sesungguhnya kami adik beradik rindu akan suasana berkumpul bersama mak dan bapak..




Betul lah kata mak semasa hayatnya, sekiranya kita kehilangan mak dan bapak, semakin lama semakin rindu..bukan lagi lama kita makin lupa, sememangnya mama kiter telah rasa apa yang mak kata..Semakin lama semakin rindu pada mak dan bapak. Kalau dulu dulu mama kiter lihat mak selalu sedih kerana rindu pada nenek yang telah kembali bertemu Allah, sekarang giliran mama kiter pula rasa apa yang mak rasa.

Tahun ini tahun yang ke 6 kali mama kiter beraya tanpa bapak dan 5 kali beraya tanpa keduanya..Bapak pergi setahun mendahului mak. Ya Allah, rindunya hamba kepada kedua ibu bapa hamba. Semoga Allah mengampunkan dosa kedua ibu bapa ku dan tempakan mereka bersama dengan orang orang yang beruntung..Amin..Alfatihah buat mak dan bapak.

4 comments:

  1. alahai.........sy tgk gambar mak n bapak nie sy pulak rase sedih hah.........teringat2 lak hah.....

    ReplyDelete
  2. salam mama kiter...

    sht ker? wah...kina takut nak menghadapi
    ape yg mama rasa sekarang, kina mesti sedey mcm mn mama sedih nti.

    ReplyDelete
  3. ye la kak sy pon rase sedih ...
    sy masuk thn ni da 16 thn raye tanpa bapa..nasib ada bapa mertua tumpang kasih dia je la..

    ReplyDelete
  4. huhuhuhu....sedihnye......rindunyeeee.....ya allah semoga KAU pertemukan lah aku dan ahli kuargaku dgn kedua ibu bapa ku d tempat yg paling bahagia....aminnnn....

    ReplyDelete