Friday, September 4, 2009

PERMINTAAN UCU DAN ANAK ANAK

Sepatutnya cerita ini mama kiter update minggu lepas, tetapi di sebabkan gambar baru transfer ke dalam laptop pada hari ni, maka cerita minggu lepas terpaksa di update pada hari ini. Tak kisah lah kan..janji ada cerita yang nak di kongsi bersama teman teman blog mama kiter.

Semasa mama kiter bercuti dan berbuka puasa selama 2 hari di rumah ucu, mama kiter telah di minta untuk mema
sak asam rebus sayur keladi dan bbq ayam. Memang menjadi kebiasaan ucu, sekiranya mama kiter berkunjung ke rumahnya, ucu akan minta mama kiter masakkan dia lauk yang dia suka makan tetapi tidak bijak untuk memasaknya. Ucu suka makan sayur keladi, tetapi ucu tidak pernah memasaknya, hanya makan di rumah mertua sahaja. Ucu bilang, dia tidak berani nak masak sayur keladi, takut gatal tekak kalau tidak betul cara masaknya.

Anak anak ucu pula minta mama kiter buatkan bbq ayam untuk mereka. Ucu bilang, ucu suka makan juga tapi tidak bijak hendak merempah ayam dengan resepi sendiri. Maka itu, ucu bilang dengan anak anaknya supaya tunggu mama kiter datang kerumah mereka dan minta mama kiter masakkan untuk mereka. Semasa mama kiter memasak kedua dua jenis lauk ini, sempatlah ucu belajar bagaimana cara memasak sayur keladi dan merempah bbq ayam. Insyallah lepas ini bijaklah ucu untuk memasak lauk yang di gemari..

Mama kiter hanya sempat snap photo sayur keladi dan ayam di atas bara api sahaja, manakala wajah anak anak ucu terlupa untuk di snap. Bukan apa, terleka memasak, tidak ingat benda lain. Jom kita layan asam rebus sayur keladi dan bbq ayam organik HPA.


Asam rebus sayur keladi

Bbq ayam

Sudah tentunya ayam organik HPA

2 comments:

  1. wow...terliur tgk ayam BBQ itu la mama...

    xq

    ReplyDelete
  2. insyaAllah nanti ucu cube masak sayur keladi tu ye..dah dapt ah care x nak gatal tgn....pakai sarung tangn plastik lah mase siat kulit keladi tu kan....hehehe...thanks mama kiter masakkan lauk keladi tu yee....mama kiter yg lebih meratahnyee..hahahaha...

    ReplyDelete