Saturday, October 3, 2009

DIRUMAH ABANG LAN

Hari raya keenam mama kiter setelah beraya dirumah cucu saudara, terus pula kerumah abang mama kiter di seksyen 8 Shah Alam. Yang kelakarnya masing masing semua sibuk berkata...jom bergambar bersama mama kiter dan jangan lupa publishkan gambar mereka di blog mama kiter. Jadi untuk tidak menghampakan permintaan mereka..maka mama kiter publishkan lah gambar abang Lan dan keluarganya didalam blog mama kiter.

Satu lagi yang mama kiter nak berkongsi photo adalah sayur kacang bendi berwarna merah. Seumur hidup mama kiter tidaklah perna
h melihat sayur kacang bendi berwarna merah ini. Mengikut kata kakak ipar mama kita..apabila di masak, sayur kacang bendi ini akan bertukar warna kepada hijau..Munkin orang lain pernah lihat sayur bendi bewarna merah ini..mama kiter sahaja yang ketinggalan dan kehairanan..

Mereka ini orang bandar yang rajin berkebun..mengikut cerita mereka, dibelakang rumah ada tanaman yang mereka usahakan..diantaranya adalah buah rosell, sayur terung dan sayur kacang bendi merah..sayangnya mama kiter tidak berkesempatan skodeng kebun belakang rumah mereka kerana mama kiter sampai dirumah mereka dah hampir malam..sibuk becerita..tidak sempat nak merayau dikebun orang bandar..tidak mengapa..lain masa....mama kiter akan cuba cuba skodeng kebun orang bandar..

Jom layan photo yang ada..


Abang Lan bersama keluraganya..All black..macam orang silat pula..


Ada cerita lucu diantara kami

Mama kiter dan Kak Yatie isteri Abang Lan

Bergambar beramai ramai dirumah abang Lan

Abang lan bersama dua anak gadisnya

3 comments:

  1. Salam Mamakiter...

    Wah!! Sy pn xpenah lihat mama..
    Dah masak tukar ijau lagi..

    Dunia semakin canggih tp bumi semakin tua..
    Kiamat Sudah Dekat...

    ReplyDelete
  2. Salam,....bestkan bila kita dapat berkumpul dan berphoto bersama....itulah kenangan yang akan selalu diingati.

    ReplyDelete
  3. hmm marjan..itulah mama sebabnya mama publishkan gambar bendi merah tu sebab mama memang tidak pernah lihat dan berasa besarnya kekuasaan Allah. Sememangnya dunia makin tua dan makin hampir dgn kiamat..bila? kita tidak tahu..

    Chekdenoor..memang seronok bila bertemu dgn keluarga dan berphoto untuk dijadikan kenangan..mama kiter memang mempunyai keluarga yang besar..adik baradik 17 orang semuanya..tetapi yang ada tinggal 12 orang. Jika berkumpul..riuh rendah jadinya..macam macam topik akan dibualkan..sememangnya kami rapat diantara satu sama lain..seronok sangat...Alhamdulillah..

    ReplyDelete