Monday, January 4, 2010

ANAK BONGSU MAMA KITER

Alhamdulillah..hari ini bermula kembali anak anak kesekolah..ada yang masuk tadika, ada yang masuk darjah 1 dan ada yang naik tingkatan..pada tahun ini, bagi mama kiter hanya anak bongsu sahaja yang bersekolah, manakala yang lain lain sudah tamat zaman persekolahan...anak mama kiter yang seorang lagi sedang menunggu result SPM.

Biasa dengan kakak yang sama pergi kesekolah, anak bongsu mama kiter rasa macam kekurangan bila hari ini hanya dia seorang sahaja yang kena kesekolah..berulang kali anak bongsu mama kiter bertanya.."Maaaa, boboy seorang sahaja yang sekolah?" Terasa pelik difikirannya...dia merasakan kakaknya masih duduk dialam persekolahan sama sepertinya..

Seronok juga anak bongsu mama kiter bilamana permintaannya banyak yang tertunai apabila hanya dia seorang sahaja yang bersekolah...Dapat pakai yang mahal sedikit harganya dari dulu, kerana papa fokus untuk seorang sahaja anak yang bersekolah..meleret leret senyum c bongsu mama kiter..
Pagi ini bersiaplah si bongsu mama kiter kesekolah..tahun ini masuk tingkatan 3 dan Insyallah akan menghadapi peperiksaan PMR. Anak bongsu kebiasaannya agak manja...Hendak bersiap pun papa sibuk ambil berat, hendak melangkah kesekolah pun papa ambil cuti, hantar si bongsu pergi sekolah, almaklumlah dah tinggal seorang sahaja kesekolah..

Mai layan fhoto anak bongsu mama kiter bersiap untuk kesekolah...


Baru sudah sikat rambut..

Keriangan terpancar diwajah

Menoleh pandang mama kiter sebelum melangkah kesekolah

Bersiap untuk melangkah keluar rumah

1 comment: