Wednesday, January 9, 2013

kenangan 2012

Dah lama tak menulis..dah lama tak intai rumah..dah lama berehat..beku otak dibuatnya..cuba cuba asah pena kembali..mana tau boleh cair lemak lemak tepu yang melekat ni..

Tahun lepas yang baru berapa minggu je kita tinggalkan..telah membuatkan kita yang hidup ini bertambah tua umur yang dipinjamkan oleh Allah..Tapi ada orang kate..ada apa pada umur..ataupun umur hanyalah angka sahaja..Hmm..Tapi kalau Allah nak ambil umur yang dia pinjamkan pada kita..orang kate..pendek umur..umur mama tahun ini kalau ikut kalendar masihi 49 tahun..kalau ikut kalendar hijrah 51 tahun..Dah setengah abad dah...bak kate arwah mak..dah tua dahh...Allah Hu Robbi..

Dah mula sakit sakit ..dah mula lambat didalam buat kerja..kalau dulu dulu..masak kat dapur dalam 3 jenis lauk..amboiii..lebih kurang setengah jam dah siap..sekarang ni..boleh capai masa 1 jam..macam pelik juga..kenapa lambat sangat buat kerja..rasanya buat kerja macam biasa je..tapi kenapalah lambat siap..baru teringat mak cakap..dah tua tua ni..kerja pun jadi lambat..muda muda dulu semua kerja boleh buat..pantas je kerja dan masa..bila dah tua..masa lebih pantas dari kerja..Hmm..pikir pikir semula..semuanya peringatan dari Allah..yang makhluk tidak kekal..tidak hebat..

Baru baru ni mama kiter masuk hospital..jalani pembedahan yang agak besar..Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dengan izin dan rahmat Allah..masa dalam proses penyembuhan tu..Allah Hu Robbi..sakitnya..letihnya..Hanya Allah dan diri sendiri yang tahu..Syukur kepada Allah kerana hubby..anak anak..adik beradik..anak anak sudara dan kawan kawan menjadi penyuntik semangat untuk segera sembuh dan kembali sihat..pengobanan hubby..anak anak..adinda siti jawahir tidak akan mama kiter lupakan Insyallah...Hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya..






 Terpancar cemas diwajah hubby..menanti berita dari bilik bedah..

 Doctor Zaha yang mengambil tanggungjawab membedah mama kiter..
 Di suruh banyakkan berjalan selepas pembedahan agar cepat sembuh..
 Ucu yang menjaga Mama kiter dihospital..
 Kakak bawa Mama kiter jalan jalan..terapi untuk sembuh..
Hubby dan Abang menanti di bilik menunggu dengan debaran..

3 comments:

  1. Howdy just wanted to gice you a brief heads up andd let you know
    a few of the pictures aren't loading correctly.
    I'm nott sure why but I think itss a linking issue. I've tried it in two different internet browssers and both show the same outcome.


    Also visit my page ... lonfies

    ReplyDelete
  2. bookmarked!!, I love your site!

    Feel free to visit my web blog chinese interpretation china

    ReplyDelete
  3. Hello Admin!
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete