Friday, July 17, 2009

menjahit

sekarang ni saya telah kembali sibuk menjahit baju yg di tempah oleh pelanggan setia saya..almaklumlah dah hampir bulan puasa...
saya ni kalau dah start buka mesen jahit...hmm mulalah org cari..dtg rumah lah..call lah...tanye dah start menjahit ke?..dah start ambil tempahan ke? ye lah kan..dah allah kurniakan sedikit ilmu n kemahiran dlm bidang jahitan....maka redholah n syukurlah dgn anugerah allah ..

alhamdulillah dpt juga cari2 duit poket sendiri....seronok rasenya kalau kita cari duit sendiri ni..
memang lah suami n ank2 ade memberi....tp mungkin hobi saya menjahit n dah memang rezeki saya mcm ni....walaupon dpt tempahan sepasang baju pon..rase seronok sgt n puas hati bila baju org siap..tp saya ni ambil tempahan baju kurung traditonal n baju kurung pahang shj...

ini pun pelanggan saya makin bertambah...kebanyakkan pelanggan saya..saya x kenal...oleh kerana mereka kirim2 je melalui jiran saya..ank saya..suami saya n sedara mare saya..ade jugak lah yg dtg kerumah tp x ramai..yg banyaknye kirim sahaja..senang je..bg baju contoh..saya ikut je lahhh..
adik n ank sedara saya kalau mereka nak pakai baju baru secepat mungkin...sanggup mereka dtg rumah saya n pakse saya jahit baju mereka sampai siap dlm mase sehari..
tp adik saya baik...dia akan mengemas..memasak kat rumah saya..saya just menjahit shj..

seronok jugak mcm tuu..senang sikit kerja..
kalau saya betul2 tekun duduk kat mesen jahit..x buat ape2..boleh siapkan 2 or 3 pasang baju dlm sehari...tp dr pagi sampai mlm lah..
tp org menjahit ni kena mkn vitamin...kalau x ambil vitamin...uiishhh x terdaya bdn di sebabkan gegaran mesen jahit tuuuu...
jd kepada rakan2 blog yg ingin mencuba saya jahitkan baju kurung ..boleh lah..
harga pun x mahal..x sama lah mcm kedai...

No comments:

Post a Comment