Thursday, July 23, 2009

Tips Tingkatkan Imuniti

salam semua..seperti yang saya janjikan...saya nak ceritakan serba sedikit pasal class HPA yang saya hadiri tempoh hari. Alhamdulillah dapatlah saya serba sedikit ilmu didalam meningkatkan tahap sistem imuniti di dalam badan kita.

di sini saya turunkan tips yang saya dapat semasa mengikuti class HPA..Tuan Haji Ramly ( salah seorang herbalis HPA) telah menyarankan kepada umat islam kembali mengambil dan memakan produk yang halal lagi suci di sisi ugama.

Ok..untuk meningkatkan sistem imuniti...

1) Madu
2) Rosell
3) Pegaga

Ambillah 3 produk ini setiap hari..Insyallah sistem imuniti kita akan meningkat. Apabila imuniti kita meningkat..Insyallah kita akan sentiasa berasa sihat dan jaranglah kena penyakit...
Tuan Haji Ramly memberi tips bagaimana hendak mengamalkan minum madu.

Seelok-eloknya apabila kita bangun pagi sebelom solat subuh..minumlah sedikit madu yang dicampor dgn air suam supaya madu itu dapat mencuci kerongkong..paru-paru..jantung dan perot kita..Apabila laluan tersebut telah bersih..maka apa yang kita makan dan minum akan mudah diserap oleh tubuh. Selepas solat subuh barulah kita ambil rosell dan pegaga. Kita amalkan juga sebelom tidor malam..Insyallah mudah-mudahan dengan Rahmat Allah..kita akan bertambah sihat setiap hari..

Madu adalah makanan yang Rasulullah suka dan makan setiap hari..maka Rasulullah berpesan supaya kita kekal lah mengambil madu kerana didalamnya mempunya beribu khasiat. Apa yang Rasulullah suka dan amalkan adalah menjadi Sunnah..

Jom pakat ramai-ramai amalkan minum madu..pegaga dan rosell..especially Madu..rosell dan pegaga HPA..SUCI LAGI HALAL.


Semoga ALLAH menurunkan RAHMAT dan KEBERKATANNYA ke atas Tuan Haji Ramly sekeluarga..AMINNN.



No comments:

Post a Comment