Saturday, July 18, 2009

ziarah mertua

insyallah lepas asar nanti saya n family nak balik seremban nak ziarah n tidur di rumah ibu mertua..memang kebiasaan setiap bulan my hubby balik rumah ibunya...bahagia org yg masih ada ibubapa di dunia ini...saya telahpun kehilangan ibubapa tercinta lebih kurang 5 tahun lepas...bapa saya prg dahulu 1 tahun 4 bulan..selepas itu di ikuti oleh ibu tercinta....semoga allah mencucuri rahmatnye keatas roh kedua ibu bape saya n bapa mertua saya..semoga allah menempatkan mereka di kalangan org2 yg mendapat rahmat allah n syafaat rasulnya..amin ya rabbal 'alamin...sekarang ni saya just menumpang kasih dgn ibu mertua shj lah..tetapi ibu mertua saya pun telah uzur..beliau telah di serang penyakit angin ahmar lebih kurang 3 tahun lepas...sekarang kesihatannye semakin merosot...ye lahkan..org dah tua..mcm2lah penyakit...kita yg senja ni pun tak tau sampai bila allah nak pinjamkan kesihatan yg baik untuk kita...berdoalah kita semoga allah kurniakan kesihatan yg baik..ilmu yg manfaat n keluasan rezeki yg halal untuk kita n ahli kelurga kita..

bila saya balik seremban...tengok keadaan ibu mertua..rase insaf sgt bila terkenangkan nasib saya sendiri...mcm mane lah nanti...adakah saya akan sentiasa sihat or tidak...
my hubby memang sorang yg sgt2 baik n lembut kepada ibunya...semoga ank2 saya mengikuti jejak papa mereka...bila saya lihat ibu mertua saya...saya rase sgt2 sedih..tp cover lah...tak tujukkan kesedihan...rase rindu dgn ibubape saya sgt2 mencengkam...tak tau nak cerita mcmmane rase rindu tu..hanya org yg telah kehilangan ibubape sahaja yg tau perasaan tuuu...

rase tak puasnya menatap wajah ibu..manja dgn ibu..dengar leteran n nasihat ibu...tak puas berkhidmat dgn ibu...ya allah haiiiiiiiii...semua perasaan dtg bila terkenangkan ibubape tercinta...kadang2 menangis sendiri bila rindu tiba2 menerpa di hati...hanya hadiah alfatihah buat ibubape ku yg tercinta...
dalam dunia kita hanya mempunyai seorang ibu n sorang bape kandung shj...tiada lebihnya...jd kepada yg masih mempunyai kedua2nya or salah seorang daripadanya...berbaktilah seikhlas munkin..sayangilah mereka sepenuh hati...jenguk2lah mereka...risik2lah kabar mereka semasa hayat mereka masih ada...
kita akan merindui mereka selepas mereka tiada di dunia ini...kita akan terbayang2 wajah jernih mereka..wajah keikhlasan mereka memelihara kita....rindu yg tak dapt di gambarkannnnnnnn...

kita ada ank2 yg kita kasihi..sayangi...lindungi sepenuh hati...baru kita tau rasenya sayangkan ank...begitulah ibubape kita sayangkan kita...segala leterannye adelah untuk mengajar kita..segala konkongannya adelah untuk keselamatan kita...segala kepayahan n kepenatannya adalah untuk kesenangan kita...semua untuk kita sebagai ank mereka...
buat ank2 n menantu mama...i always luv u all...muaaahhhh....

No comments:

Post a Comment