Saturday, September 5, 2009

BELUM AJAL

Berpantang maut sebelum ajal, itulah unkapan yang selalu di perkatakan orang ramai apabila melihat sesuatu yang di fikirkan dengan logik sepatutnya mati. Melihat kemalangan yang ngeri, tentu orang ramai akan kate..Ishh..mesti mati pemandu dan penumpang kenderaan tersebut, Bila lihat orang jatuh bangunan tinggi, ishh mesti mati orang yang jatuh itu..Pasti orang akan memikirkan kematian bila melihatkan keadaan seperti berikut.

Kadangkala manusia terlupa bahawa ajal maut s
emua di tangan ALLAH. Biar bagaimana keadaan kengerian sesautu perkara itu berlaku, jika ALLAH masih belum mengambil nyawa setiap hambanya, maka hidup lagi lah makhluk ALLAH itu. Di situ ALLAH membuktikan kekuasaannya kepada semua makhluk ciptaannya..

Sesungguhnya ALLAH turunkan musibah kepad
a semua makhluk yang terpilih, ini adalah sebagai ruang untuk kita muhasabah diri, kesempatan untuk bertaubat sekiranya ada kesedaran dan hidayah ALLAH. Sesungguhnya ALLAH kasih dan cinta kepada orang yang bertaubat..

Jom lihat apa yang di maksudkan berpantang maut sebelun ajal..Renung renungkan lah Kebesaran dan Rahmat ALLAH kepada hambanya.

.p/s: Untuk mengetahui lebih lanjut cerita kucing ini, sila layari kosmo harini.

3 comments:

  1. uiiii...dahsyatnyer....

    ReplyDelete
  2. eeee ai takuuuuuut nye tgk akan kucing tu......

    tu lah kan panjang umur die ek.......sian die.

    ReplyDelete
  3. ya Allah camne lar kucing tu bole kena cam tu... tp kucing tu calm jer cam x rasa sakit mmg betular berpantang maut sblm ajal

    ReplyDelete