Thursday, October 15, 2009

TIDAK SANGKA, SATU KEJUTAN.

Kringg..kringg..kringg!!! talipun ku berbunyi..pantas ku angkat dan terdengar dihujung talian suara yang lunak, tidaklah ku kenali dan juga tidak pernah ku dengar suara ini..Dalam bualan, suara itu bertanya."ini rumah kak anita ke?" Berdebar juga mama kiter dibuatnya..tetapi mama kiter tetaplah melayan panggilan tersebut..

Sekali lagi suara bertanya.."boleh saya bercakap dengan kak Anita?" Mama kiter berkata.."ye saya bercakap". Suara terus memperkenalkan dirinya.."saya syarifah, selamat hari raya kak Anita.." Mama kiter jawab.."selamat hari raya juga..tapi minta maaf, saya tidak perasan lah..siapa ni?" Suara berkata lagi.."saya norr..kawan kak mimie.." Huhuhuhu..mama kiter mohon maaf lagi sekali..tidak perasan lagi..Akhirnya suara berkata.."ini mama kiter kannn!!!" huhuhu..terus mama kiter meneka.."noorhadza ke ni?" hahaha...barulah betulll..

Rupa rupanya rakan blog mama kiter..Seiring Jalan yang buat panggilan..Terharu dan gembira bila ada rakan blog menghubungi..Noorhadza jemput mama kiter dinner dirumahnya bersama sama kak mimieloma..tetapi mama kiter tidak dapat penuhi undangan Noor di sebabkan mama kiter telah ada program lain pada malam itu.. Apa apa pun mama kiter mengucapkan jutaan terima kasih kepada noor kerana sudi mengundang mama kiter..Masih menjadi rahsia, bagaimana kah rupa kita yang sebenarnya..


Tinn..tinnn..tinn!!! bunyi hon motor posmen diluar rumah, mama kiter biarkan sahaja kerana bayak benda yang hendak di buat didalam rumah. Tidak lama selepas itu, jiran yang hantar baby kepada mama kiter datang kerumah dan membawa sepucuk surat. Mama kiter terkejut bila melihat nama Mama kiter yang tertera di sampul surat tersebut..Pelik..siapakah gerangan yang menghantar surat kepada mama kiter..Bukan Anita..dalam hati berkata..rakan blog kah yang menghantar..ataupun jiran jiran yang tahu blog mama kiter sekadar mengusik..

Tanpa berlengah..mama kiter terus membuka sampul surat tersebut dan meneliti kad undangan majlis perkahwinan yang akan berlangsung tanggal 31/10/09. Anak siapa ye? Orang Bangi..siapa ye? Bila di teliti, tiada nama yang mama kiter kenali..huhuhuhu..akhirnya..dihujung nama ibu kepada pengantin tertulis "Kakpah". Mama kiter merasa sangat terharu kerana walaupun belum pernah bersua muka dengan sahabat dilaman blog..tetapi telah mendapat undangan..semoga persahabatan kita semua dilaman blog ini berpanjangan dan insyallah satu hari nanti kita kan bersua..

Insyallah..mama kiter akan cuba penuhi undagan kakpah dan ingin sekali bertemu dengan kakpah..SMS sudah..wajah sahaja yang belum dilihat..Kakpah jemput kak mimieloma dan juga ucu datang kemajlis perkahwinan anak perempuan kakpah di Bangi.. Terima kasih kakpah..


Panggilan dari Noorhadza.

Tertera nama mama kiter di sampul surat.

Kad undangan dari kakpah.

5 comments:

  1. Salam,

    Bila dilihat dari sudut positive, alam cyber ini sememangnya boleh memperbanyakkan teman-teman.... dalam kata lain...tak yah keluar rumah cari kawan..... dok depan komputer pun dah ok.......

    ReplyDelete
  2. suka mama eh....
    kalau idah pun suka..heee

    ReplyDelete
  3. Kak... terkilan akak tak dpt dtg... nak melawat akak tapi sibuk memanjang jer...

    ReplyDelete
  4. mamakiter uiii...salam...hehe..mktam sape kawan blog maktm yg ade bukak taska tu...

    ReplyDelete
  5. minta maaf lah kak pahh...ucu x dapat hadir lah kenduri kak pah nanti...ank ucu kene sekolaah gaanti n ade pekse pulak.....sedih jugak x dapt bersua muke ngan kawan mama kiter niii...insyallah lain kali yee...

    ReplyDelete