Sunday, November 21, 2010

JOM MAKAN

Tengahari ini mama kiter dah pening kepala nak memikirkan menu apa untuk disajikan kepada keluarga tersayang..Pikir punya pikir...dapat ilham..masak lah daging kurban yang masih ada dalam simpanan..Mama kiter pun buatkanlah lauk masak daging lada hitam hailam dan masak lemak cili api telur itik.

Malas nak masak sayur berasingan..maka mama kiter pun masukkan sekali sayur sawi dan lobak merah kedalam lauk daging masak lada hitam hailam tu...senang dan ringkas..sama juga zatnya..ada protien dan juga sayur sayuran..kira dalam satu menu ada dua lauk...simple dan ringkas...

Anak anak dan juga hubby mama kiter sememangnya suka makan lauk daging dan ayam..kalau lauk ikan..aduhaiiiiiiii...jenuhnyalah mama kiter ni haaaaaaaa...puas nak suruh habiskan lauk yang terhidang...tapi kalau lauk daging atau ayam..laju pulak....tak kiralah masak menu apa pun...semuanya jalannnn!!! Mama kiter sahaja yang agak kurang dengan lauk lauk ayam dan daging...tetapi dah permintaan dalam rumah semuanya gemar lauk daging dan ayam...mama kiter akurlahhhh juga...Bukan apa...seronok bila lihat anak anak dan hubby makan bertambah tambah..

Jom skodeng menu mama kiter untuk tengahari ini...
 
 Masak lemak cili api telur itik


Daging masak lada hitam hailam bersama sayur

1 comment:

  1. Sedapnyer masak lomak telur itik. Feveret tu. Daging masak black pepper pun feveret. Arini lak mamawana masak tulang daging qurban tu wat tomyam. Daging qorban lak mama perap semalaman dgn rempah satey buat lunch. Masukker? ihiiikkks.

    ReplyDelete