Wednesday, October 14, 2009

DCTOR KATA MAMA KITER KURUSSSS!!!!!

Sejak 3 tahun lalu mama kiter perasan di leher mama kiter ada sebiji benjolan yang tidak lah berapa besar. Tidak pula rasa sakit dan sebagainya, senang cerita tidaklah memberi masaalah kepada mama kiter.

Benjolan itupun sekiranya tidak diperhatikan betul betul, memang tidak kelihatan. Sekiranya orang yang betul betul beri perhatian bila mama kiter menelan hatta airliur sekali pun, akan nampaklah benjolan itu..Jika tidak diperhatikan..maka memang tiada apa apalah yang nampak..

Biasalah..kita orang perempuan, jika mengadap cermin, adalah benda yang kecil2 pun tetap nak diperhatikan, begitu jugalah dengan mama kiter. Apabila berdandan, intai intai jugalah dileher, ishh nampak pula benjolan macam besar pula..huhuhu..hati dah mula risau..jadi mama kiter pun mulalah berjumpa dengan dctor untuk cari punca masaalah benjolan tersebut.

Dari analisa darah yang dibuat oleh dctor, dan sudah berkali kali dibuat..tiada masaalah tairoid..dan dctor pun ada bertanya, adakah mama kiter merasa tidak selesa..Alhamdulillah..setakat harini tidaklah benjolan tersebut mendatngkan masaalah..cuma mama kiter risau benda lain yang muncul..Harap harap tidak lah..Arwah mak dan nenek mama kiter juga ada mengalami masaalah benjolan ini, Alhamdullillah..tiadalah penyakit berbahaya, cuma dctor kata, lendir yang terbentuk..

Untuk kepastian..kes mama kiter telah dirujuk diklinik pakar hospital serdang untuk rawatan lanjut. Buat sementara ini. masih belun dapat jawapan, jenis apakah benjolan tersebut. Yang nak gelaknya semasa mama kiter bertemu dctor, mereka pun mengambil timbangan berat badan mama kiter..huhuhu masih dalam kategori kurus katanya..owhh tidakkkkkkk..berat mama kiter telah bertambah sebanyak 8kg...itupun masih kelihatan kurus kate dctor..huhuu..tak sanggup nak tambah berat badan lg..

Dari 45kg, sekarang sudah menjangkau 53.3kg..huhuhu..mama kiter terkejutttt..nak kena jogging niii...semua orang kata mama kiter kurus dan kecil..tapi tuan punya tubuh yang tahuuuu...dah mengah sangat sangat dah nii...8kg bertambah..dasyatttttttttt..........

Huhuhu..yang betul betul perasan mama kiter gemuk adalah kakak anak mama kiter..huhuhu..kakak kateee.."mama dah gemuk, muka mama nampak macam 4 segi pulak.."huhuhu..bayangkan kalau mama kiter dengar cakap dctor, tambahkan berat badan..mau rupa bluehippo agaknya kann!!!! Owhhh..tak relaaaaa..





3 comments:

  1. harap2 benjolan tu x lah parah ye mama..
    take care mama....

    semoga sihat selalu..

    ReplyDelete
  2. Harap mama kiter sihat selalu :)

    ReplyDelete
  3. harap mama kiter sihat dan xpayah lah kuruskan badan lagi kalau doktor dah kata kurus!!! maintain jer....

    ReplyDelete